امچے گاوانت زکوۃچو ہنگامہ - 9

09:18AM Mon 14 Dec, 2009

گاویں حالات انی امچے مسائل اوپر اصلاحی نقطہ نظرین امچے مشہور و معروف قلمکار ڈاکٹر محمد حنیف شباب صاحبانچو ہو مضمون بھٹکلیس ڈاٹ کام چے ''پنچاد ائیکو سرکی '' کالم اوپر پیش خدمت اشے ، اپلے احساسات و تاثرات خال دیلّے ای میل ایڈریس ور فیٹؤنچے ۔ از:ڈاکٹر محمد حنیف شباب امچے گاوانت زکوٰۃچو ہنگامہ نویں قسط الحمد اللہ زکوٰتے چے مصارف انی مدات بابت سابقہ اقساط بتر سات مدات اوپر گفتگو کرون گیلی ، قارئین ہیں موضوع ور موجی ہی کوشش پسند کیلے انی ہیکاک مفید انی معلوماتی بلون محسوس کیلے یا نائیں ہیزو کائیں اندازہ زالو نائیں یا ہیزو دوسرو پہلو کائیں زاؤں سکتا کابلوچے زاپنے کوں سامّیں ائیلے نائیں ، قارئین فیڈ بیک دیلان انی اپلے تاثرات برؤتے رہالان امچی رہنمائی کوں زاتا انی تحقیق و جستجو کرون نوی نوی زاپنی سامّیں ہاڑو چا سبب حوصلہ کوں زاتا ، تقریباً پاونے دون شیں صفحات اوپر مشتمل سہ روزہ دعوت چی خاص اشاعت ''زکوٰۃ کا اجتماعی نظم'' چووڑلی عرق ریزی سری مطالعہ کرون تیجین استفادہ کرتے مختلف آراءانی خیالات چو نچوڑ اپلے سامّیں امچی بھاشیت پیش کیلا مگ ہیجی افادیت بابت اگر قارئین چی کونتیوں رائے سامّیں ایناتلان نکّے داخڑ نائیں ، بہر حال ایتاں آٹھویں انی آخری مد زیر بحث اشے ۔ آٹھوؤ مصرف ابن السبیل : ہی مد کوں اپلے بترایک وسیع انی کثیر المقاصد مفہوم دھرؤتا ، ہیں مصرف بابت علماء چی رائے اشے کہ ہیجیت مسلم انی غیر مسلم چی قید نائیں لیکن علماء چو وڑلو طبقہ ہیجین اختلاف کوں کرتا انی اپلی ہی کس رائے اوپر قائم واٹے کہ زکوٰۃ غیر مسلمانک دیؤں کس زانائیں مگر جیکون ہی پابندی چے قائل نائیت تینچی دلیل ہی اشے کہ خلیفۂ دوم حضرت عمر رضی اللہ عنہ زکوٰۃ چی مد ٹکون یہودی انی عیسائیاں چی مدد کرتے وہتے ، تا سبب ہیجین عام انساناچی ضرورتو پورا زاؤنچے انی تینکاک فائدہ زاؤنچے تمام کام انجام دیؤں زاتا ، امام ابو یوسف چی کتاب ''الخراج'' بتر ہو واقعہ درج رہاؤنچے علاوہ ملک شام چے دورہ وقتار حضرت عمر رضی اللہ عنہ زکوٰۃ فنڈ ٹکون غریب انی محتاج عیسائیاں چی مدد کروچو حکم دیلّے زاپنے کوں تاریخ چی کتابات محفوظ اشے ، تا سبب اہل علم و دانش چے ایک وڑلے طبقہ چو ہو خیال اشے کہ ابن السبیل چی مد ٹکون عام استفادہ سبب روڈے تعمیر کرو چے، ساکوے (bridges)باندھوچے، بانؤ خندوچے انی اسلی رفاہ عام چی ساوس کامے کر و زاتا ۔ انفرادی نظم زکوٰۃ انی حضرت عثمان رضی اللہ عنہ : رسول اکرم صلی اللہ علیہ وسلم زکوٰتے چی جمع و تقسیم چو جیکونتو نظام قائم کیلے وہتے تو خلافت راشدہ انی مگلی اسلامی حکومتے وقتار کو ں قائم رہالو لیکن حضرت عثمان رضی اللہ عنہ چے دور بتر تئیں عواماک ہی چھوٹ دیلے کہ اپلی زکوٰۃ اپون خود ادا کرو سکتات ، ایشی زکوٰۃ چی انفرادی تقسیم چی واٹ اُسلی لیکن علماء چو احساس اشے کہ قرآنی حکم مطابق زکوٰۃ وصول کروچے انی تقسیم کروچے امام وقت چی ذمہ داری اشے انی ہی ذمہ داری ساقط زانائیں ، ہیں سلسلات مولانا مناظر احسن گیلانی برؤتات ''جیتاں ہو قرآنی قانون اشے انی جیکونتی تنظیم چو (قائم کروچو) قرآن ارادہ کیلو تیزو تقاضہ کوں ہو کس اشے ، تری خیلات وشے نائیں کہ حضرت عثمان رضی اللہ عنہ چے قولان آئندہ ہمیشہ سبب ''مالی زکوٰۃ'' چی حد سر ہو قانون منسوخ زالو بلون کیشی اخذ کرون گیلے، حضرت عثمان رضی اللہ عنہ چے قولان زیادہ سے زیادہ ہیں ثابت زاتا کہ خصوصیت سری تیں ورسا کونتیوں تری خاص وجہ رہاؤنچان زکوٰۃ چو اختیار خود مالکاں کس عطا کیلے وہتےانی کونتیوں ورسا امام اپلی مرضین اپلو کونتوں اختیار دوسرا چے سپرد کرو سکتا ، لیکن ہیکاک دوامی قانون کروچے انی حضرت عثمان رضی اللہ عنہ مگ ہر اماما کڑچان ہو قرآن عطا کیلّوحق بلکہ سپرد کیلّی خدمت ، لوُسون گھینوچے آخر کیشی صحیح زاؤں سکتا؟'' (اسلامی معاشیات۔414-415)۔ انفرادی تقسیم چی خرابیو : ہیں موضوع اوپرپروفیسرسعودعالم قاسمی (علیگڑھ مسلم یونیورسٹی ) بلتات کہ ''زکوٰتے چی روح ہی اشے کہ مانوس اخلاص سری حاجتمنداک ایشی دیؤنچے کہ (اُزوے ہاتھین دیلان) داؤکُرے ہاتھا خبر زاؤں نہ جے ، جیتاں مانوس اپلے ہاتھین کوناکوں زکوٰۃ دیتا تری دیتلا انی گھینتلا ایک دوسرا چی پہچان زاتا ، شرمندہ زاتات ، انی اپلے دلا بترخلش محسوس کرتات ، یا تری گھینتلا چی غیرت مجروح زاتا ، یا دیتلا چی نفس ڈاٹ زاتا (تکبر ایتا) ، مگر جیتاں زکوٰۃ بیت المال (اجتماعی نظم) چے حوالہ کرون وتا تری نہ دیتلا ہی خبر رہاتا کہ اپلی زکوٰتین کون فیضیاب زالےانی نہ گھینتلاک خبر رہاتا کہ کوناچی زکوٰتین امچی ضرورت پورا زاتے اشے ، دوگیوں اپلی اپلی ذمہ دارین سبکدوش زاتات ۔ ایک تجزیہ : ڈاکٹر رحمت اللہ (ڈائرکٹر ایکمیوذ ،ممبئی)چو احساس اشے کہ ''(۱) زکوٰۃ دیتلی مانسا چے رویہ چو تجزیہ کیلان اندازہ زاتا کہ زکوٰۃ ایک دینی فریضہ تصور کرون زیادہ ثواب چی نیتین کیشیوں ترین رمضانی ماسات ادا کرتے چھٹکارہ حاصل کرتات ، ایشی تقسیم کروچات غریب و ضرورت مند انچی مدد زاؤ بلو چو خیال رہاتا لیکن ہیجین ملّتے ٹکون غربتے چو خاتمہ شاید کس کھیوں پلؤں ملیت ۔(۲)اثاثہ اوپر زکوٰتے چی رقم چو تعین کروچار خصوصی توجہ رہاؤنچان مال تری پاک زاتلو لیکن جیشی لائنیت اوبے کرؤن (مجمع لاؤن) زکوٰۃ تقسیم کرون وتا تیجین شاید کس تزکیۂ نفس چو مقصد حاصل زائیت ، خصوصاً ہی صورتیت کہ اعانت طلب کرتلی مانشے رقم بتر اضافہ چومطالبہ کرتات انی زکوٰۃ تقسیم کرتلے تنکاک جھڑکؤتات۔(۳)زکوٰۃ ادا کرتلا کڑے وصول کرتلاں چی ایک فہرست رہاتا ، تیجیت تیں افراد انی ادارا چی ناویں رہاتا جو کہ گزشتہ کئی ورشے ٹکون کونا چے وسیلان زکوٰۃ حاصل کروچات کامیاب زالے وہتے ، زکوٰۃ دیتلاک شاید کس ہی تحقیق کروچی فرصت رہائیت کہ تینچی زکوٰۃ صحیح مصرف بتر وتے اشے یا موجودہ نظام زکوٰۃ پروان چڑولّی گداگرانچی جماعت حاصل کرتے واٹے''۔ وصولی چو کاروبار : موصوف زکوٰۃ چی وصولی سلسلات فی زمانہ رائج نظام چو تجزیہ کرتے واضح کرتات کہ (۱)زکوٰۃ وصول کرتلانچی ایک وڑلی تعداد ملکا چے دور دراز علاقہ ٹکون شہرات ایتا انی تینچے صحیح یا غلط زاؤنچا بابت وثوق سری کائیوں سانگو زانائیں ، اکثر ہیں زاپنے آئیکوچات ایتا کہ گداگر انی پیشہ ور افراد چو گروہ (رمضانات) زکوٰۃ وصول کرون سگلو ورس آرامین زندگی بسر کرتا۔(۲)ہیں کوں پلؤنچات ایتا کہ زکوٰۃ چی وصولی چو با ضابطہ کاروبار چالتے اشے ، وصولی کرتلے افراد 10/تکون 40/ فیصد سر رقم بطور کمیشن اپلے کڑے دھرؤتات انی باقی ماندہ رقم اخراجات منہا کرون متعلقہ اداراں چے حوالہ کرتات ، ہیں طریقان زاؤنچی وصولی بابت حلال و حرام ، یا صحیح انی غلط چی بحث بتر پڑوچا بجائے ہیں سانگو زاتا کہ ہو نظام کفایت چے بجائے فضول خرچی اوپر مبنی اشے ، جدید دنیا بتر عاملین (administrators) اوپر آٹھ ٹکون دھا فیصدچی رقم (بطور کمیشن)مناسب بلون تصور کرون وتا۔(۳) زکوٰۃ وصول کرتلا کڑے گزشتہ ورسا چو جمع و خرچ چو حساب رہا نائیں ، اگر رہالانوں اپون خود تیار کیلّورہاتا ، کونتیوں سند یافتہ فرم یا فرد (auditor) چی دستخط سرین شاید کس کونیوں حساب پیش کرتات ، ہیجین لازمی طورار خردبرد چو شبہ زاتا''۔ (جاری......... آئندہ قسط بتر) مضمون نگار چی رائے سری ادارہ متفق رھاؤنچے ضروری ناہی ، (ادارہ)