9-پنچاد ائیکو سرکی . . . . امچو معاشرہ انی بڑھتی برائیو
07:08AM Thu 25 Sep, 2008
از : ڈاکٹر محمد حنیف شباب
گاویں حالات انی امچے مسائل اوپر اصلاحی نقطہ نظرین امچے مشہور و معروف قلمکار ڈاکٹر محمد حنیف شباب صاحبانچو ہو مضمون بھٹکلیس ڈاٹ کام چے ''پنچاد ائیکو سرکی '' کالم اوپر پیش خدمت اشے ، اپلے احساسات و تاثرات خال دیلّے ای میل ایڈریس ور فیٹؤنچے ۔
امچو معاشرہ انی برائیو ؛ آسان دولت، مشکوک ذرائع
نویں قسط
سابقہ قسط بتر میں آسان دولت کمؤنچے مشکوک ذرائع سلسلات شفٹنگ بابت برؤلو وھتو ہیں سلسلہ چی مزید کئی چیزو سامّیں ایتے اشے مثلاً موومنٹ بلون ایک کھائینی سالتا گین یعنے ہستی (ہاتھی) چے ماتا تلان حاصل کیلو فاتر ، ، ، ہیجے بتر ایک خاص قسما چی شکتی رہاتا گین ، اگر ہو فاتر ملّو ترین مانوس کروڑپتی نھوئی ، ارب پتی زاؤں سکتا گین ، ہیں فاترا چی تلاش انی تیکا حاصل کروچی کوشش بتر کوں کئی مانشے برباد زالّی اطلاع اشے ۔
مختلف اسکیمو : بھلّی فوڑے ٹکون ساوس کڑے ساللّا پرین کس گانوات کوں مختلف نمونہ چی اسکیمو سالؤن دوڑ کمؤتلے کمؤلاہا انی ہوگڑسؤتلے ہوگڑسؤلاہا ، مثلاً شمار مدتے فوڑے اردے مولا مال ملتا بلون ایک نوی انگڑ اوسلی ترین مانشے ٹوٹون پڑلے ، ابتدا بتر اسکیم مطابق کئی مانسا اردی قیمتے اوپر بک کیلّو مال ملّو ، کپاٹے ، صوفہ سیٹ ، فرج وغیرہ ہر چیز بازرا چی قیمتے پاسون اردے مولا دیؤنچو دعویٰ وھتو ، چند مانسا واقعتاً ہی چیزو ملّی ترین دوسری مانسا لالچ زاؤنچے لازمی وھتے ایک راس مانشے کمپنی کڑے ایڈوانس تامڑے دیؤن سامان بکنگ کیلے انی اپلا مال ایتلو بلون واٹ راختے بیسلے مگر اچانک ایک دیسا فالے سکنات تی انگڑی چے ٹالے کس اوسلے نائیں ، ، ، ٹائم گیلّے کنی مانسا چو ہجوم انگڑی سامّے جمع زاتے گیلو ، بالآخر ہیں طے زالے کہ عام مانسا چی لاکھوں روپیہ گھینون انگڑی چو مانوس اپلے پلان مطابق فرار زالاتے ، تیتاں مانسا چو ہجوم انگڑ فوڑون ہاتھا مللّی چیز لوٹون وھیلو ، ہیجے باوجود سینکڑوں مانسا چی لاکھوں روپیہ برباد زالی ۔
نیٹ ورک مارکیٹنگ : آز کال گانوات ساماّن زیادہ عروج اوپر اسلّی اسکیم بلاّن نیٹ ورک یا ملٹی لیول مارکیٹنگ ، ہیجیت بھلّی سا نوجوان انی ابولیو شامل زاؤن واٹیت ، کائیں زانون ولخون انی کائیں انجانے بتر ہیں کامات ایٹلے فوڑے بڑھلاہا کہ ہیں سلسلات کائیوں آئیکو کس تیار نائیت ، بعض مانشے ترین ہیکاک اسلامی معیشت چے عین مطابق بلون ایٹلے قائل زالاہا کہ ہیکاک گویا ایک دینی خدمت بلون ولخلاہا حالانکہ ہی ایک اسلی وبا انی دلدل اشے کہ سگلی دنیا ہیجی لپیٹ بتر ایلی شے ، در اصل اوپن مارکیٹ انی گلوبلائزیشن چے پس منظر بتر سرمایہ دارانہ نظام انی ذہنیت چے فروغ انی استحکام چو ہو ایک ذریعہ اشے ، آز ایک عام مانسا کنزیومرازم (صارفیت) چو اسپرین عادی کرون گیلاہا کہ تو اخلاقی حدود انی حرام و حلال چی تمیز کروچے قابل کس رہا نائیں ۔
مادّی مفادات : آز مانسا چو سامان وڑلو گول بلاّن مادی مفادات اشے ، صرف تامڑے انی دوڑا پاٹیر ہر مانوس دھاؤنتے واٹے ، کم وختات زیادہ سے زیادہ دوڑ کمؤنچے آز انسانی زندگئے چو سامّان وڑلو مقصد زالاہا ، شیطان اسپرین دلچسپ انی رنگین انداز بتر عیاری شیکؤتا کہ مانسا چی عقلیر پردو پڑتا انی شیطانی چال مطابق مانوس اپلی روش بدلتا حالانکہ بحیثیت مسلمان امیں ہیں پلؤنچے ضروری اشے کہ جیکائیں کمائی امیں کرتے واٹیوں ، تی اللہ انی اللہ چے رسول سانگلّی انی داخڑلّی ہدایتے مطابق اشے یا نائیں؟۔ امکا ہو احساس رہاؤنچے ضروری اشے کہ امکاک دنیات صرف مال کمؤنچا سبب فیٹؤن گیلّے نھوئیں ، امکاک اللہ تعالٰی جیکونتو مشن انی نصب العین دیؤن فیٹؤلاتے تو مشن پورا کروچا سبب زندہ رہاؤنچو ایک ذریعہ مال کمؤنچے اشے ورنہ امچی زندگئے چو ماحصل کائیں مال و متاع نھوئیں ، فکر و نظر چو ہو باریک فرق کس اصل بتر مومن انی کافرا چی تفریق چو معیار رہاتا ۔
اسلامی معیشت انی تجارت : اسلام ایک دین فطرت اشے ، زندگے چے تمام حالات انی مسائل بتر امچو دین امچی رہنمائی کرتا ، زندگے چے تمام گوشے انی پہلو اوپر واضح ہدایات موجود اشے ، انسانی زندگی سری وابستہ ہر مرحلہ سبب ایک قابل عمل نظام موجود اشے ، چاہے معاشرت زاؤ یا سیاست ، تجارت زاؤ یا معیشت ، عبادات زاؤ یا معاملات، ہر ایک موضوع اوپر قرآن و سنت بتر امچی رہنمائی کرون گیلی اشے انی ہی رہنمائی چی بنیاد بتر اسلامی اقدار انی اخلاقیات کلیدی حیثیت دھرؤتا انی ہیجے پاٹیر اصل مقصود ایک صالح معاشرہ چی تعمیر و تشکیل اشے ، اسلامی معیشت چی بنیاد کوں دیانت انی امانت ور اشے ، اسلام دولت کمؤنچا پاسون روکے ناہی ، لیکن اعتدال انی توازن پاسون ہٹو چی اجازت کوں دے ناہی، کھیکا کا پوسلان اگر مانوس صرف مادی مفادات چے پاٹیر پسؤلو زاؤن رہاتلو انی صرف نفسانی خواہشات چی تکمیل سبب جدوجہد کرتلو ترین زندگئے چے اعلیٰ و ارفع مقاصد چی تکمیل کشی زاتلی؟
دولت کمؤنچے حرام نائیں: امچے مذہب بتر دولت کمؤنچے ہرگز حرام ناہی بلکہ حلال ذریعان مال و متاع کمؤنچے نیکی انی عبادت بتر کس شامل اشے کسب حلال کروچے ، حلال چیزو خاؤنچے پیؤنچے انی شیطانی راستے اختیار کروچا پاسون وروچے عین قرآنی احکام اشے ، اسلامی معیشت چے بنیادی اصول انی اہداف (ٹارگیٹس) بتر پاکیزہ انی حلال ذرائع ، اعتدال و توازن ، وسیع تر معاشی فلاح و بہبود ، سماجی و معاشرتی عدل و انصاف ، دولتے چی منصفانہ تقسیم ( واضح رہاؤ کہ مساویانہ نھوئیں ، کھیکا کا پوسلان مساویانہ تقسیم غیر فطری زاپنے اشے) ، انی دولت یا معیشت فرد چے ساتھ ساتھ سماج سبب فائدہ مند زاؤنچے ضروری اشے انی ہی دولت ، انفاق ، صدقہ ، خیرات چے وسیلان مانسا چی اخروی فلاح چو ایک اہم ذریعہ زاتا ترین ہیجے پاسون بہتر کونتی چیز زاؤں سکتا ؟؟؟ لیکن خود قرآن دولتے چے خطران مانساک آگاہ کرتے سانگتا ، کہ ہو مال تمچے سبب فتنہ کوں اشے ۔
اسلامی تجارت چے اصول :
· تجارتی معاملات دوڑان دوڑ کمؤنچا پرین زاؤں نجے ، کھیکا کا پوسلان دوڑ کونتیوں چیز یا شئے (کموڈٹی) نھوئیں بلکہ اشیاء چی خرید چو ایک ذریعہ اشے ، دوڑان دوڑ کمؤلان اسلام ہیکا سود یا ربا چے زمرات گھالون قطعی حرام قرار دیتا ۔
· تجارت انی معاملات شکوک و شبہات ، زہوٹی قسمو ،حرص و طمع ، مبالغہ آمیزی انی لالچ پاسون پاک رہاؤنکاز ، حدیث پاک مطابق قیامتے دیسا جیکونتی تین مانسا سری اللہ تعالٰی کلام کروچے نائیں، تیجیت ایک زہوٹی قسمیں خاؤن اپلو مال فروخت کرتلو تاجر شامل واٹے ۔
· اسلام پیچیدہ ، غیر واضح ، غیر شفاف انی پوشیدہ مفادات سری کرون گیلّے تمام معاہدے باطل قرار دیتا ۔
· اسلامی معاملات بتر دھوکہ بازی ، غلط معلومات ، دروغ گوئی، پرفریب وعدے ، فراڈ ، غلط پروپگینڈہ ، ناانصافی انی ناجائز استحصال چی ہرگز گنجائش رہا نائیں ، اگر اشی اشے ترین ہیکاک غش یا مصراہ بلون اسلے معاملات غیر اسلامی قرار دیتا ۔
· معاملات سبب ہی کوں ایک شرط اشے کہ کونتیوں فریق چے نفع و نقصان چو انحصار محض اتفاقات ، غیر یقینی حالات ، مواقع انی قسمت اوپر کس رہاؤں نجے ، اسلامی شریعت ہیکاک میسر انی غرر بلون ناجائز قرار دیتا ۔
· تاجر انی خریدارا چے درمنے غیر ضروری واسطے کوں اسلامی شریعت پسند کرے ناہی ، دولت کمؤنچات محنت انی جسمانی و ذہنی جدوجہد شامل رہاؤنکاز انی تیزو اثر پیداوار یا تیجی افادیت اوپر پڑوچے ضروری اشے ۔
ہیجین ثابت زاتا کہ اسلامی تجارتی معاملات حرص و طمع ، خو دغرضی ، دھوکہ ، قمار ، سٹہ پاسون پاک انی اجتماعی مفادات سبب فائدہ مند رہاؤنکاز ، اگر رہالے نائیں ترین تیں شرعاً حرام انی ناجائز چے زمرہ بتر ایتلے۔
(نیٹ ورک مارکیٹنگ چی اصلیت۔۔۔۔۔ ان شا ء اللہ آئندہ قسط بتر۔۔۔۔۔مزید پنچاد ان شاء اللہ آئندہ۔۔۔۔تمچی رائے انی تبصرہ چو انتظار رہاتلو) ۔
مضمون نگار چی رائے سری ادارہ متفق رھاؤنچے ضروری ناہی ، (ادارہ)