امچے گاوانت زکوۃچو ہنگامہ - 7

09:14AM Thu 19 Nov, 2009

گاویں حالات انی امچے مسائل اوپر اصلاحی نقطہ نظرین امچے مشہور و معروف قلمکار ڈاکٹر محمد حنیف شباب صاحبانچو ہو مضمون بھٹکلیس ڈاٹ کام چے ''پنچاد ائیکو سرکی '' کالم اوپر پیش خدمت اشے ، اپلے احساسات و تاثرات خال دیلّے ای میل ایڈریس ور فیٹؤنچے ۔ از : ڈاکٹر محمد حنیف شباب امچے گاوانت زکوۃ چو ہنگامہ ساتوی قسط   گذشتہ قسط بتر مصارف زکوٰۃ چے دون مدات بابت گفتگو کرون گیلی ، ہیں سلسلہ چی تیسری مد ''العاملین علیھا'' چی اشے ، ہیچیت زکوٰۃ جمع کرتلے ، تقسیم کرتلے ، تقسیم چی نگرانی یا سپروائزنگ کرتلے ، ہیزو حساب کتاب دھرؤتلے یعنے اجتماعی نظام چے سلسلات کونتیوں شعبہ سری منسلک اسلّے سامیوں عاملین زکوٰۃ بتر شامل واٹیت یعنی ہیں سلسلات جیکونتے اخراجات ایتلے بشمول کام کرتلانچی تنخواہ چے ، تیں ساوس زکوٰۃ چی ہی مد ٹکون ادا کرون وتلے ۔ تالیف قلب : زکوٰتے چو چوتھو مصرف ''مؤلفۃ القلوب'' اشے ، یعنی جیکوناچی دلجوئی کروچے مقصود اشے تینکاک مالی امداد فراہم کروچے ، ہی رقم مسلمان ، نومسلم انی یہاں سر کہ غیر مسلما کوں دیؤں زاتا ، ڈاکٹر حمید اللہ برؤتات کہ ''یعنی تی مانسا اوپر (خرچ کرو زاتا) جیکونا چے دل تمیں جیکو چاہتات (تبلیغ اسلام سبب)، حکومت مخفی طورار ملت انی مملکت چے مفاد بتر ہی رقم خرچ کرو سکتا ۔'' (خطبات بہاولپور) لیکن ہی مد سلسلات علماء بتر اختلاف اشے ، بھلّی سا علماء چو خیال اشے کہ ایتاں ہی مد منسوخ زالی اشے انی زکوٰتے چو ہو مصرف باقی رہالو نائیں ، مولانا شہاب الدین ندوی برؤتات کہ : ''جمہور چو مسلک اشے کہ مؤلفۃالقلوب چی مد منسوخ زالی شے جبکہ دوسرے ہیاری ہو کوں دعویٰ اشے کہ زکوٰتے اللہ تعالیٰ آٹھ مصارف سری مخصوص کیلاٹے ، حالانکہ اللہ طرفین مقرر اسلّے فرائض کونتوں عالم ، مجتہد ترین کا خود رسول کوں منسوخ کرو سکے نائیں ، ہیں زاپنے نکّے پرین آٹو دھرؤں کاز کہ قرآن و حدیث چی تصریحات چے خلاف کونتوں اجتہاد ، کیتاوں کوں انی کونتیوں حال بتر زاؤں سکے نائیں ۔'' (زکوٰۃ کا مستحق کون)۔ دیگر رائے : دیگر اکابر علماء بتر مثلاً مولانا شبیر عثمانی کوں ہی رائے دھرؤتات کہ حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم چے وصال مگ ہی مد باقی رہالی نائیں مگر ہیں سلسلات غالب رائے ہی کس اشے کہ قرآنی احکام چو مطلب تا قیامت مسلمانا چی ہدایت اشے تری ہیجی کونتیوں نص انی حکم قیامت سر منسوخ زاؤں کوں سکے نائیں انی کونیوں منسوخ یا رد کرو چو اختیار کوں دھروے نائیں ، تاسبب ہیکاک منسوخ بلوچے بجائے جیتاں ضرورت پڑتلی تیتاں ہیجو استعمال زاتلو بلوچے زیادہ صحیح اشے ۔ زکوٰتے چو پانچواں مصرف ''فی الرقاب'' اشے ، یعنی مانساک دوسرا چی غلامی یا قرضہ چے بوجھ پوسون آزاد کروچا سبب ، یا قید بتر اسلّی مانسا آزاد کروچا سبب ہی رقم استعمال زاتلی ، فوڑلے زمانہ بتر یعنی قرآن پاک نازل زاتنین مانساک مانشے کس غلام کرون دھرؤتے وہتے ، تینچے اوپر وحشیانہ مظالم توڑون وتے وہتے ، تیتاں انساناک انسانا چی ذہنی و جسمانی غلامی پوسون آزاد کرؤنچا سبب مسلماناک ترغیب دیؤن گیلی انی ہیکاک ایک کارخیر چے طورار ادا کروچا سبب زکوٰۃ چے مالات ایک مد مخصوص کرون گیلی ۔ مگر ایتاں کا؟ : چونکہ ایتاں دنیات غلامی چو سلسلہ باقی رہالو نائیں تری ایتاں ہی مد چو مطلب کا؟ بعض علماء چو خیال اشے کہ ''مولفۃالقلوب'' چی مد پرین ''فی الرقاب'' چی ہی مد کوں موقوف زالی مگر ڈاکٹر رضی الاسلام ندوی (ادارۂ تحقیق و تصنیف اسلامی علی گڑھ ) بلتات : ''موجودہ دور بتر ہندوستانات مسلمانا سبب حالات ایٹلے سخت زالاہا کہ مصرف زکوٰۃ ''فی الرقاب'' چی نوی تعبیر کروچی ضرورت محسوس زاتا ، مسلم نوجوان وڑلے پیمانہ اوپر ریاستی دہشت گردی چے شکار زالاہا ، بے بنیاد انی زھوٹے الزامات لاؤن تینکاک ذیلات (جیل) بند کرون وتا ، مختلف دفعات تحت تینچیر قائم کرون وسوچے مقدمات چو طویل سلسلہ سالتا ، مالی استطاعت ناتون رہاؤنچان تینچی صحیح طریقار پیروی زانائیں ، تیجین طویل عرصہ سر تینچی رہائی زاؤں سکے نائیں انی تینچی جوانی چے قیمتی ایام ذیلا چی صعوبتو جھیلوچات گزرتا ، ہیں نوجواناں چی حالت زمانۂ قدیم چے غلاما پوسون بدتر زاتا ، تئیں اپلی گلو خلاصی چی کونتیوں تدبیر کرو سکے نائیت ، اسلے مظلوم و بے سہارا افراد چی رہائی سبب قانونی چارہ جوئی کروچے ، تینچے مقدمات چی پیروی کروچے ، تینکاک قید و بند پوسون چھٹکارہ دلؤنچے انی تینچی فلاح و بہبود چے دیگر کام انجام دیؤنچے وقتا چو اہم تقاضہ اشے انی تیجیت زکوٰۃ چی رقم استعمال کرو زاتا ۔ (دعوت خصوصی شمارہ ، زکوٰۃ کا اجتماعی نظم)۔ چھٹومصرف ، الغارمین : زکوٰۃ چی ہی مد ٹکون تی مانساک فائدہ پاوت کرون وتلو جیکون خاتے پیتے انی مالدار واٹیت لیکن اچانک کونتوں حادثہ یا نقصان چے باعث وڑلے مالی مشکلات چو شکار زالاہا ، قرضہ انی خسارہ چے بوجھ بتر دبلاہا ، کوناچی ترین ضمانت دیؤن شرکلاہا ، ہی مد بابت ڈاکٹر حمید اللہ خطبات بہاولپوربتربرؤتات کہ : ''بظاہر ہیں لفظ غارمین سری استنباط کرون ایک نوی چیزے چو اضافہ امکاک پلؤں ملتا ، انی تو سرکاری خزانہ (اجتماعی نظم) ٹکون مانسا چی امداد نھوئیں ، بلکہ تینکا قرض دیؤنچی اشے ، کون ایک مانوس خاتو پیتو واٹے ، تیکا امداد چی ضرورت نائیں لیکن تیکا مالا چی ضرورت اشے ، مثلاً تجارت سبب یا کونتے تری دوسرے کاما سبب حکومت قرض دیتا انی تو قرض ظاہر اشے کہ بلا سودی کس رہاتلو ، کھیکا کاپوسلان (اسلامی) حکومت کس اسلو ادارہ اشے جو کہ سود چی آمدنی چو خیال کریناتون رعایا چی آمدنی ٹکون رعایا سبب کس قرض دیؤں سکتا ، چنانچہ حضرت عمر رضی اللہ عنہ چو طرز عمل ہو کس نظر ایتا کہ وقتاً فوقتاً تیں مانساک سرکاری خزانہ ٹکون بلا سودی قرض دیتے وہتے ، ہیجین خود حضرت عمر رضی اللہ عنہ کوں فائدہ اوخلتے وہتے ، تینچی آمدنی کم وہتی ، تینچی تنخواہ کم وہتی ، کائیں کائیں وقتار تینکاک ضرورت پیش ایتی وہتی ترین تئیں سرکاری خزانہ ٹکون قرض گھینتے وہتے ۔ (سلسلہ جاری.......آئندہ قسط بتر) مضمون نگار چی رائے سری ادارہ متفق رھاؤنچے ضروری ناہی ، (ادارہ)