امچے گاوانت زکوۃچو ہنگامہ - 6

09:13AM Tue 10 Nov, 2009

گاویں حالات انی امچے مسائل اوپر اصلاحی نقطہ نظرین امچے مشہور و معروف قلمکار ڈاکٹر محمد حنیف شباب صاحبانچو ہو مضمون بھٹکلیس ڈاٹ کام چے ''پنچاد ائیکو سرکی '' کالم اوپر پیش خدمت اشے ، اپلے احساسات و تاثرات خال دیلّے ای میل ایڈریس ور فیٹؤنچے ۔ از : ڈاکٹر محمد حنیف شباب امچے گاوانت زکوۃچو ہنگامہ چھٹی قسط اسلام مسلماناک اپلی ضرورتو پورا کروچا سبب دست سوال دراز کرتے رہاؤنچو موقع دیوں چاہنائیں ، ہیجین انسانا چو وقار گھٹتا انی عزت نفس ختم زاتا ، پیشہ ورانہ بھکاری پن دینی نقطہ نظرین ہرگز قابل قبول نائیں ، تاسبب تلاش رزق حلال انی کسب معاش عبادات بتر کچ شامل اشے ، احادیث مبارکہ بتر ہیجی فضیلتو بیان کرون گیلی اشے انی مسلمان حلال مال چی بنیاد اوپر کچ زکوٰۃ انی حج اسلی وڑلی عبادات ادا کروچے قابل زاتا گویا مال انی دولت اسلام چی نظریت زحمت نھوئیں نعمت اشے انی ہیکا خیر انی فضل سری تعبیر کرون گیلاہا ، تیجے برخلاف تنگی انی عسرت چی زندگی پاسون اللہ چی پناہ مانگوچے لازم اشے ۔ حضور صلی اللہ علیہ وسلم چو عمل : ایک مرتبہ ایک صحابی اپلے انتقال چے وقتار اپلو تمام مال اللہ چی واٹیر خرچ کروچی خواہش ظاہر کیلے ترین حضور صلی اللہ علیہ وسلم ارشاد فرمولے : '' تمیں اپلے اہل و عیالاک غنی سوڑون وسا ، ہیں مانسا سامّیں تئیں ہاتھ پھیلؤنچا پوسون بہتر اشے ۔'' (بخاری کتاب الوصایا) ، ہیجے علاوہ حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ چی روایت مطابق ایک مانوس نبی پاک صلی اللہ علیہ وسلم کڑے آئیلو انی دست سوال دراز کیلو ، نبی صلی اللہ علیہ وسلم تیجے کڑے پوسلے کہ توجے گھرے کا اشے ؟ تو بلّو ایک چادر (یا حصیر) انی ایک چم اشے ، حضور صلی اللہ علیہ وسلم تیکاک چم (لوٹا) ہاڑو سانگلے (بعض روایات مطابق دونیوں چیزو ہاڑو سانگلے) جیتاں تو چم گھینون آئیلو تری صحابہ کڑے تی چیز وڑلے مولا خرید کرو سانگلے ، جیتاں دون درہم بتر تو چم ایک صحابی خرید کیلے ترین حضور صلی اللہ علیہ وسلم تیں مانساک سانگلے ایتاں ایک درہمان گھرے خاؤنچی پیونچی چیزو گھین انی دوسرو درہم دیؤن ایک کڈال (کلہاڑی) خرید کرون ہاڑ ، جیتاں تو کلہاڑی ہاڑلو ترین اپلے ہاتھین تیکا موٹ گھاٹلے انی تیں مانسا چے ہاتھات دیون سانگلے کہ ایتاں رانات وس ، کاٹی ہاڑون بازرات فروخت کر انی جیتاں سر توجی تنگی دور زالی نائیں ، ماکا توڑ داخڑو ناخا ۔ انی حالت بدلّی : روایت مطابق تو مانوس تیشی کس کیلو انی چند دیسا بتر کچ تیجی مالی حالت ایشی بدلّی کہ جیتاں تو حضور صلی اللہ علیہ وسلم چے سامّیں پڑلو تری تیجے گھرے خاؤنچی پیونچی انی نیسو کاپڑا چی کائیں پریشانی نھوتی انی تیجے کیشا بتر دوڑا چے سکّے کھنکتے وہتے ، ہیں پلون حضور صلی اللہ علیہ وسلم فرمولے ''ہیں توجے سبب دست سوال دراز کروچے انی تی چیز قیامتے دیسا توجے چہرہ چو داغ زاؤنچا پوسون بہتر اشے۔'' (ابی داؤد ، ابن ماجہ ، مسند احمد) ، ہنگا ولخوچے زاپنے ہیں اشے کہ اگر حضور چاہتے ترین تیں مفلوک الحال مانسا چی کیٹلی کاز تیٹلی وقتی مدد کرو سکتے مگر نتیجہ تو کس رہاتو کہ چند دیسا مگ تو بیجی دوسرا کونا کڑے تری دست سوال دراز کرتو ، تیجے بجائے حضور صلی اللہ علیہ وسلم تیجی پریشانی دور کروچی ایک مستقل واٹ کاڑون دیلے ، ہی کس اصل بترزکوٰۃ چی مد ٹکون فقراء انی مساکین چی امداد کروچی حکمت اشے ۔ ایک اہم مصلحت : زکوٰۃ چی تقسیم بتر ایک اہم نکتہ ہو اشے کہ جے کونتے علاقہ ٹکون زکوٰۃ وصول کرون وتلی ، جیٹلا سر تنگا مستحقین موجود واٹیت تیٹلا سر تیں کچ علاقہ بتر تقسیم کوں کرون وسوکاز ، جیکونتے مالداراں کڑچان رقم گھینون وتلی ، تینچے کچ سماج بتر موجود مستحقین انی ضرورتمند ہیجے پہلے حقدار رہاتلے ، ہیجیت وڑلی اہم مصلحت ہی دیختا کہ ہلو ہلو ہر کڑے سماجی انی معاشی تبدیلی چے واضح امکانات روشن زاتے وتلے انی زکوٰۃ چے فوائد انی تیجے سماجی اثرات امچے ڈولا سامّیں ظاہر زاتلے ، مثلاً ایک دھاکلے گاواں کوں محلّہ چی سطح اوپر تقسیم کرون تیں علاقہ چی زکوٰۃ تیں کس محلّہ بتر موجود ضرورتمندا چی نشاندہی کرون اگر تینچیت منصوبہ بندی سری تقسیم زاتلی ترین دون تین ورسا بتر تیں محلّہ چے مستحقین چی تعداد خود بخود گھٹتے وتلی انی چند ورسا بتر تینگا زکوٰۃ گھینتلے کچ موجود رہاؤنچے نائیں جیشی کہ حضرت عمر بن عبد العزیز رضی اللہ عنہ چے دور بترمسلماناں بتر زکوٰۃ گھینتلو کونیوں موجود نھوتو انی تئیں بیت المال بتر جمع اسلّی رقم غیر مسلماک زمین زرخیز کروچا سبب دیلّے تاریخیت محفوظ اشے ۔ امچے معاشرہ بتر : مگر امیں امچے ملکات نھوئیں ، صرف امچے معاشرہ بتر پلانوں دیختا کہ ایک زمانہ ٹکون جیکونتے امولے انی ابولیو فقراء انی مساکین چی صورتین جیتے واٹیت انی امیں تنکاک ہر ورسا پابندی سری زکوٰۃ دیتے واٹیوں ، تینچی حالتیت اسلو کونتوں سدھار آئیلو نائیں ، اگر بعض خاندانات کائیں تبدیلی آئیلی شے انی تئیں فوڑلا پرین ایتاں زکوٰۃ گھینے نائیت تری ہیزو وڑلو سبب تینچی اولادے چی تعلیم یا گلفات نکی کمائی اشے ، موجے خیلا کڑے زکوٰۃ چے ذریعان تینکاک خود کفیل کروچو اسلو کونتوں پروگرام منظم طورار اجتماعی سطح اوپر کرون گیلو نائیں ، امچے علم بتر کیٹلے کا اسلے خاندان رہاؤں سکتا جیکونا چے رشتہ دار لاکھوں روپیہ چی سالانہ زکوٰۃ کاڑتات لیکن تئیں اپلی ضروریات مثلاً علاج و معالجہ یا اسکول انی کالجا چی فیس سبب دوسرا کڑے یا مرکزی ادارہ کڑے رجوع زاؤنچار مجبور واٹیت ، جیتاں امچی زکوٰۃ چو فائدہ امچے عزیزو اقارب بتر اسلّے مستحقین سر کچ پاوے نائیں تری امیں ملک گیر سطح اوپر وڑلے وڑلے ادارہ انی تنظیما سبب رقوم دیوؤن ناؤں کمؤلے تری کا کمؤلے؟ غور کروچے ضروری اشے ۔ عصری تعلیم انی دینی تعلیم : فقراء و مساکین چی مد ٹکون زکوٰتے چو وڑلو حصہ دینی مدارس چے غریب و نادار طلبہ چی اعانت سبب خرچ زاتا ، بے شک ہیجے ذریعان طلبہ چے خاندانات سماجی اصلاح چے ساتھ ساتھ معاشی سدھار بالواسطہ ایونچے واضح امکانات رہاتا ، ہو ایک طویل مدتی (لانگ ٹرم) پروگرام اشے لیکن جیکونتی توجہ دینی تعلیم حاصل کرتلے طلبہ اوپر دیون وتا ، تی چیز عصری طلبہ سلسلات دیخو پڑنائیں بلکہ علماء چو ایک طبقہ عصری تعلیم حاصل کرتلا زکوٰۃ دیونچو قائل کچ نائیں ، ڈاکٹر محمدرضی الاسلام ندوی بلتات کہ :''ہیں صحیح اشے کہ ہیں مدارس ملّتے چی اہم ضرورت پورا کرتات ، اگر ہیں (مدارس) رہاتے نائیں تری ملتے چی اپلی دینی و تہذیبی شناخت ختم زاتی ، تا سبب زکوٰۃ و صدقات چو ہو بہترین مصرف اشے لیکن ہیجے سری موجودہ دور بتر ہیجی کوں ضرورت محسوس زاتا کہ اموال ِزکوٰۃ ٹکون عصری تعلیم حاصل کرتلے غریب و مستحق طلبہ چی مالی امداد کرون وسوکاز، میڈیکل ، انجینئرنگ ، زراعت ، کمپیوٹر وغیرہ چی بھلّی سا شاخو اشے ، ہیجیت مسلماناچو تناسب عالمی انی ملکی دونیوں سطح اوپرانتہائی کم اشے ، ہیں علوم چی تحصیل سبب مسلم طلبہ چی ہمت افزائی کروچی انی اموالِ زکوٰۃ ٹکون اسکالر شپ چی شکل بتر مدد کروچی ضرورت اشے ، اسلامی نقطۂ نظرین ہر تو علم جو کہ معرفت الٰہی چو ذریعہ زاتلو انی تیجین خلق خدا سبب فائدہ پاوتلو تری تیزو حصول مطلوب و مستحسن اشے ، ہیں معاملات دینی و عصری چی تقسیم صحیح نھوئیں ، دینی علم اگر نام و نمود سبب انی دنیا کمؤنچو ذریعہ زاتلو تری تو نامحمود اشے انی عصری علم اگر تقرب الٰہی چو ذریعہ ا نی نافع زاتلو تری تو محمود اشے ۔ '' ( زکوٰۃ کا اجتماعی نظم ، دعوت ، خصوصی نمبر) (سلسلہ جاری...........آئندہ قسط بتر) مضمون نگار چی رائے سری ادارہ متفق رھاؤنچے ضروری ناہی ، (ادارہ)