امچے گاوانت زکوۃچو ہنگامہ -4

08:03AM Sun 22 Nov, 2009

گاویں حالات انی امچے مسائل اوپر اصلاحی نقطہ نظرین امچے مشہور و معروف قلمکار ڈاکٹر محمد حنیف شباب صاحبانچو ہو مضمون بھٹکلیس ڈاٹ کام چے ''پنچاد ائیکو سرکی '' کالم اوپر پیش خدمت اشے ، اپلے احساسات و تاثرات خال دیلّے ای میل ایڈریس ور فیٹؤنچے ۔ از : ڈاکٹر محمد حنیف شباب امچے گاوانت زکوۃچو ہنگامہ چوتھی قسط اجتماعی نظم زکوٰۃ چے دیگر مسائل انی اہم نکات ور مزید خیالات چو اظہار کر و فو ڑے امیں زکوٰۃ چے مصارف اوپر ایک نظر گھالیاؤں۔امچی مانساں زکوٰۃ کھیں خرچ کرو کاز بلون سمزؤں چی کا ضرورت اشے کا بلون تمیں محسوس کرو سکتات ۔ سبب کہ پلگیان پلگی ٹکون الحمد للہ امیں دینے چو شعور انی رغبت دھرؤن شریعت چی پابندی کرتے آئیلاہا انی تا حال کرتے واٹیوں۔ اللہ فضلان امچے معاشرہ بتر علماء انی فضلاءچی کائیں کمی نائیں، تئیں ہر ہر قدما ور امچی رہنمائی چے فرائض انجام دیتے واٹیت۔ فکری انی مسلکی جکڑ بندی : مگر افسوس ناک صورتحال ہی اشے کہ دنیا چے ہر خونشات اسلاّ پرین امچے ہنگا کوں فکری انی مسلکی جکڑ بندیو اشے انی ہیزو اعتراف کریناتلان اصلاح حال چی واٹو اسوچے ممکن نائیں۔ ایشی بلون اصلاح چے ناوین ہر ایرو غیرو آزادروی اختیار کروکاز انی فتنہ و فساد چو سبب زاؤنکاز بلوچو کوں موزو مقصد نائیں بلکہ علماء وسیع النظری سری غائر مطالعہ انی اپلے علم وفضل بتر پختگی پیدا کرون دینے چے وسیع تر بنیادی مصالح انی مقاصد پورا کرو چا سبب کمر بستہ زاؤنکاز انی ہیجیت فکری، فقہی انی مسلکی جکڑبندیو حائل زاؤں نہ جے۔اکثر مرتبہ امچے علماء کڑے مسائل پوسلان ایک کس مسلک چے تحت طے شدہ جواب دیتات۔ تیجین اختلاف کرون اگر ولخذار اسلّو مانوس قرآن و حدیث چی روشنی بترحقیقی صورتحال سامیں دھرؤتا تری تئیں جواب دیتات:'' تو بلوچے کوں برابر، لیکن امام فلاں بن فلاںؒ ایشی سانگتات''۔ ہو ہر ایک مسلکا چے علماءچورویہ اشے۔ایک سائل جیتاں سوال کرتا ترین تیجے ذہنات فطری طورار ہیں زاپنے رہاتا کہ اپلاک درپیش اسلّے مسئلہ بتر شریعت مطہرہ تیجی کا رہنمائی کرتا؟ تیتاں جواب کوں تمام آئمہ برحق انی اکابرمحققین چی تحقیق و جستجو چے پس منظر بتر تیجے سبب آسان انی فطرت سرین میل اسلّو میلوکاز۔کھیکا کا پوسلان اسلام بنیادی طورار اپلے مانتلا ک مشکلات پوسون ورؤں انی آسانی سری شریعت اوپر عمل کروچے مواقع فراہم کرو چاہتامگر امیں پلتاؤں کہ دوسرے مسلک انی مکتب بتر گنجائش رہالانوں عام طو رار تیکاک اپلے مسلکا پوسون ہٹون عمل کروچو موقع میلے نائیں۔ فوڑے انی ایتاں : فوڑے امچے گاوانت ایتاں چا پرین علماء انی محققین بسیارنھوتے۔ خلفا کڑے پوسوچے انی تئیں سانگلّا پرین عمل کروچے۔ امچے بچپنات فقہی مسائل (خاص کرون ناواز مسح)سلسلات ''مخازن برکات''یا'' مصباح الحیات''، عقائد چی کتاب گھرات پڑھون وتی وہتی۔ تیجے سری مولود نامہ، استغفار، کیلے بیان ، گرؤ وکان، آئیکا گے سیّانو وغیرہ پڑھلان بھلّی زالے۔ اسکولات ترتیب الصلوٰۃ (شافعی)، المختصر انی المبسوط پڑھؤن وتے وہتے۔ تیجے مگ نوائطی بھاشین ارکان اسلام بلون کتاب شائع زالی تری گھرات بیسلّی ابولیا انی اسکولا وتلی چڈواں سبب شرعی مسائل ولخو چو ہو کس ایک ذریعہ وہتو۔ماکا بچپنات کوکڑ ذبح کروچا سبب کوں مانشے مذگتی کڑے خلفا کڑے وسوچے اٹو اشے۔پرنا چی تاریخ طے کروچے زالان پہلی خلفا کڑے وسون کونتی تاریخ سعد (نکّی)انی کونتی نحس(خراب)یا عقرب اسلّی بلون پلؤنچے ضروری وہتے۔ (ایتاں کوں ذرا ذرومانشے ہیجیر عمل کرتات)۔ وسعت کافی نائیں : مگر ہیاری تیس چالیس ورسا بتر جامعہ چے قیام مگ، فارغین ندوہ چی ایک کثیرتعداد امچے گاوانت دینی محاذ اوپر وڑلی زبردست تبدیلی چو باعث زالی۔ دینے چونوؤ فہم انی شعوربیدار زالو۔ دینی معاملات بتر امچو اپروچ یقیناً تبدیل زالو۔شافعی فقہ بلون مولانا ایوب صاحبا نچی ایک گرانقدر کتاب اسکولات انی گھرات عام زالی مگر ہیجے با وجودافسوس کا بلّان فکرو نظر چی جیکونتی وسعت آئیلی شے تی کافی محسوس زانائیں۔جکڑبندیو اشے انی نوی انداز چی اشے۔ تجدید انی وسعت چے زاویے ایتا کوں محدود انی حلقہ بندی چے شکار اشے بلّان شاید بعض مانساک ناگوار محسوس زائیت، لیکن حقیقت بہر حال حقیقت کس رہاتلی۔ تاسبب زکوٰۃ چے اجتماعی نظم سلسلات جے کھیں مانساک تذبذب انی فقہی الجھنو رہاؤنک سکتا، تنگا زکوٰۃ چی تقسیم انی مستحقین بابت کوں فقہی انی تشریحی جکڑبندیودوسرے کڑے اسلّا پرین امچے گاوانت کوں اشے کس۔امچے گاوانت دھاکلو شی اجتماعی نظم کوں محدود تشریحات چی قید بتر اسلّی مثال ہیجین میلو سکتا، کہ دینی مدارس چے علاوہ عصری تعلیم حاصل کرتلی چڈواں یا ہیجے سبب جد و جہد کرتلے اداراک زکوٰۃ دیوں نہ جے ، یا مکانات چی تعمیر انی مرمت سبب بالکل دیوں نہ جے بلون تاکید کرتلے علماء امچیت موجود واٹیت یا زکوٰۃ چی رقم گھینون کونتو ادارہ مستحقین چی ضروریات پورا کرتا ترین تملیک چی شرط پورا زا نائیں، تا سبب ہیجین ورو کاز بلتلے کوں واٹیت۔ دنیا چے حالات بدلّاہا : حالت ایشی استنین امیں عالم اسلام بتر جید علمائے حق اپلی ریسرچ انی تحقیق انی فہم و تدبر چی بنیاد اوپر درپیش حالات چے پس منظر بتر مصارف زکوٰۃ بابت کا رائے دھرؤ تات بلون پلؤنچے ضروری اشے۔ سگلی دنیا چے حالات بدلّا ہا۔ عالم اسلام چی پوزیشن کوں انتہائی نازک اشے۔ ملت اسلامیہ ہند چے وجود اوپر سازشی خطرات چے بادل بدترین حالات چی آگاہی دیتات۔ قرآن حکیم بترزکوٰۃ چے آٹھ مصارف سورۃ التوبہ آیت ۶۰بتربیان کرون گیلاہا۔ تیجیت ایک کوں تحریف قیامت سر ممکن نائیں مگر دنیا چی موجودہ صورتحال چے پیش نظر ہیں مصارف چو از سر نو جائزہ گھینوچے، تیزو کینونس کیٹلو وسیع زاؤں سکتا انی ہیجین قرآنی منشأ انی حکمت کیشی پورا زائیت کا بلون پلؤنچے ضروری اشے۔ کھیکا کا پوسلان زکوٰۃ مسلم معاشرہ چی معاشی صورتحال بہتر کروچو آسمانی نظام اشے انی ہیں جیکونتے آٹھ مصارف مختلف عنوانات تحت بیان کرون گیلاہا، تیں مسلمانا ں چی سگلی معیشت سدھرؤنچا سبب کافی زاتا۔ڈاکٹر حمید اللہ صاحب ''خطبات بہاولپور'' بتر برؤتات کہ ''ہیں آٹھوں مصارف نیکی، بھلائی انی خیر و فلاح چی ہر قسم انی ہر صنف چو احاطہ کرتا''(صف۲۳۰)،بدقسمتی کا بلان امیں زکوٰۃ صرف فقیرانچو (بلکہ بھکاریانچو) حق بلون کس ولختاؤں بقیہ دیگر مصارف شاید ثانوی اہمیت کوں دھروے نائیں، تا سبب کروڑان روپیہ چی زکوٰۃ ہر ورسا کاڑون وسو چا باوجود ملتے چی زبوں حالی چو مداوا زاتے نائیں۔شاید ہیاں سبب کس بعض قدیم علماء چی ایک وڑلی تعداد ہو موقف اختیار کرتا کہ اسلام چونکہ آٹھ مصارف بیان کرتا ترین زکوٰۃ دیتلومانوس اپلی زکوٰۃ آٹھ حصہ بتر تقسیم کرون ایک ایک حصہ ہر مصرف بتر خرچ کروچے ضروری اشے۔ ہی کس رائے حضرت امام شافعیؒ چی اشے جبکہ دیگر ائمہ چی ہی رائے نائیں۔ (آٹھ مصارف زکوٰۃ چو جائزہ ..........آئندہ قسط بتر) نوٹ:۔ہیں مضمون چی گیلی قسط(تیسری قسط)بتر ایک غلطی زاؤن اشے انی امی تیجی وضاحت بھلی ضروری ولختاؤں :''گیلی قسط بتر ایک پیراگراف چو حوالہ جناب مولانا سید سلیمان ندوی صاحبا ناوین دیؤن گیلاہا ، ہینگا مولانا سید سلیمان ندوی چے بجائے مولانا عروج قادری چی تصحیح اشے ، ضرور خیال کروچے۔۔۔۔۔۔(از :شباب) مضمون نگار چی رائے سری ادارہ متفق رھاؤنچے ضروری ناہی ، (ادارہ)