پنچاد ائیکو سرکی۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کویا گری - 3

02:51PM Tue 25 Dec, 2007

از : ڈاکٹر محمد حنیف شباب گاویں حالات انی مسائل اوپر اصلاحی نقطہ نظرین برولو معروف قلمکار محمد حنیف شباب صاحبانچومضمون بھٹکلیس ڈاٹ کام چے ''پنچاد ائیکو سرکی '' کالم اوپر پیش خدمت اشے ۔ کویا گری (3) کائیں ترین مسئلو پیدا زالے برابر خلفا کڑے پوسوچے ، نجومی انی کویا کڑے وسوچے انی تیجی زاپنار یقین کروچے امچے یہاری ایک عام زاپنے اشے ، فوڑے پرناچی تاریخ مقررکرتنین یا کونتیوں نکے کام کروچا فوڑے خلفا کڑے پوسون ’’نکو وخت انی ساعت‘‘ کونتی بلون معلوم کروچے انی تئیں سانگلا پرین کس طے کروچے ایک عام روایت وھتی ، بعض مانشے ’’تقویم‘‘ پلون بھلی سا کام کرتے وھتے۔ خلفا کڑے پوسلو۔۔۔ زیلات پڑلو! : ہی غیبی انی پردات اسلی زاپنی کونیوں سانگتا بلون تیجیر یقین انی عمل کروچو نتیجہ مانوس زیلات (Jail) قید زاؤنچو سبب کوں زالاہا ، حالیہ چند ورسا فوڑے غیر قانونی کروبار کرتلو ایک مانوس ممبئی ٹکون گلفات وتلے ایک مانسا کڑے ’’پارسل‘‘ دیلو ، تو مانوس گلفات پاؤن دون تین دیس زالانؤ پارسل اصل مانسا ملو نائیں ، وھیلے مانسا چی کائیں خبر نائیں ، عام طورار اسلے معاملات وھیلو مانوس (Carrier) دھوکہ دیون مال خود ہڑپ کرتا (جشی کہ ’’پوڑیو‘‘ وھرتلے یا بھنگار Carry کروچے معاملہ بتر زاتا) ، مبینہ طورار ممبئی ٹکون مال فیٹولو مانوس (یا تیجے رشتہ دار) گانوات خلفا کڑے رابطہ قائم کیلے ، خلفو بلے گئین ’’وھیلو مانوس مال ہڑپ کروچی نیتین نکلاٹے ، تو گلفات اپلے ٹھاوار کس واٹے ، تا سبب تو تینگا گیلان توکا مانوس کوں ملتلو انی مال کوں ملتلو‘‘ ، ہو خلفا چی زاپنار یقین کرون فوراً گلفات گیلولیکن تینگا پاؤتا سر تیں ملکا چی پولس تیکاک ’’نشہ آور‘‘ وستا (Drugs) چی اسمگلنگ چے جرم بتر گرفتار کیلی ، اصل بتر فوڑے مال وھیلو مانوس خلفو سانگلا پرین نکلو نھوتو بلکہ پہلا کس پولس تیکاک نشہ آور وستا سری گرفتار کرون اپلے قبضات گھیٹلی وھتی ، انی اصلی مجرماچی واٹ راختی وھتی ، ہو خلفا چے زاپنے پاتون سیدھا واگا توڑات پاؤلو۔ ’’جنات چو عامل‘‘ ، بھٹا کڑے ! : گاوانت ہیں زاپنے مشہور اشے کہ ایک مخلصانہ دینی خدمات انجام دیتلے ذمہ دار مانسا چی ذراشی بے احتیاطی بجی ایک ’کاٹ کویا‘ چے قدم گاوانت جمؤنچو سبب زالی ، ایک دینی مدرسہ بتر تعلیم حاصل کرو ائیلو ہو نوجوان اپلے کرتوت چی بنیاد اوپرتینگا ٹکون خارج کرون گیلو، چونکہ مذکورہ ذمہ دارا سری قریبی تعلق وھتو ، تا سبب تئیں مبینہ طورار تیجی پشت پناہی کیلے انی گاوانت رہاؤنچو ٹھکانہ کرون دیلے انی تو مانوس مذکورہ ذمہ داراچی اجازت انی علم سری گاوانت کویا گری چو اڈہ قائم کیلو ، اپلے کڑے مؤکل ’’جن‘‘ واٹے (باقاعدہ جنا چے ناوں کوں اشے!) بلون مشہور کیلو ، مانسا چو علاج کروچے ناوار ٹھگی چو کاروبار کھلے عام شروع کیلو ، ’’اتارا‘‘ کاڑوچا سبب انی تیکا ہیکا بلون سینکڑوں انی ہزاروں روپئے چو خرچ داخڑون مانسا لوٹو لاگلو ، اُتارا چو سامان خاص کرون ’’کستوری‘‘ (ایک بھلی مھارگ خوشبو دار چیز) اپون کس ہاڑون بازرات اپلے خاص حواری مانسا چی انگڑی دھرؤتو وھتو انی پریشان حال مانسا ’’اصلی مال‘‘ فلانی انگڑی کس ملتا دوسرے کڑے ’’نقلی‘‘ مال بلون اپون دھرولی انگڑی ٹکون کس خرید کرو لاؤتو وھتو ، اسپرین مانسا لوٹو چو ہو ایک طریقہ اپنؤلو وھتو۔ ہیجے ورت علاج کروچا سبب خود اپلے ہاتین کائیں زا ناتون اکثر و بیشتر اڈپی ضلع چے ایک اہم ٹھاوار’’ بھٹا گری ‘‘ کرتلے مانسا کڑے وسون ناخا زالی تعویذو ، بھسم وغیرہ ہاڑون مانسا دیتو وھتو بلون مشہور اشے انی ہو کویا جیکونتے بھٹا کڑے وتا یا وتو وھتو ، افسوس انی شرمے چے زاپنے کا بلان تو مانوس ناوین ’’مسلمان‘‘ وھتو مگر کام ’’دیوی‘‘ چی پوجا کرون کرتو وھتو ، تیزو ہو مشرکانہ طریقہ کائیں ڈھکی چھپی پنچاد نھوئیں بلکہ کھلے عام انی مصدقہ زاپنے اشے انی ہیجے کڑے ہو کویا کس نھوئیں بلکہ امچی بھلی سا مانشے وسوچے کوں ایک حقیقت کس اشے۔ تیجے پوسون زیادہ افسوسناک صورتحال کا بلان ایتاں کوں امچی مانشے تیکاک معتبر ولختات انی پشت پناہی کرتلے بعض علماء نہ تیجی کیتاؤں مذمت کیلے انی نہ تیجے خلاف کونتیوں کارروائی کیلے ، الٹان تینچے کڑے ایتاں کوں تیزو بھرم قائم اشے بلوچو خیال عام اشے ، حالانکہ کئی مرتبہ تو مقامی مانسا سبب انی مقامی جماعت انی ادارہ سبب بھلی سا سنگین مسائل چو باعث کوں زالا تے ، نتیجہ ہو اشے کہ آز کوں تو ایک دردسر زاؤنچا باوجود چھاتی فولون اپلے کرتوت انجام دیتے واٹے۔ ایک وڑلو المیہ: کویا مارا چے چکرا بتر امچے معاشرات زالو ایک وڑلو المیہ (Tragedy) بھلی کائیں پورنو معاملہ نھوئیں ، تقریباً 30/35 ورسا فوڑلو قصہ اشے۔ بدنام زمانہ’’ منڈی ہلوا اسکینڈل‘‘چی سنگینی ازمولان آز کوں دل رڑتا ، خاندانا چے خاندان برباد زالے انی آز تینچی دوسری نسل کوں ہیجے صدمہ انی عذاب پوسون بھائیر ایوں سکلی نائیں ، ہیجیت ملوث مانسا چو اسلو عبرتناک انجام سامیں رھاؤنچا باوجود ایتاں کوں امچی مانسا ہوش ایے ناتلان کا بلو چے ؟ میں فوڑے کوں بلو وھتو انی ایتاں کوں بلتا کہ روحانی علاج چو انکار یا کڑی مخالفت بتر برونچے موجو مقصد نائیں بلکہ کون کدھر پلے ناتون جاہل ، عیار انی بے وقعت مانسا کوں عملیات انی کویا گری چو ماہر بلون تیجی پاٹیر دھاؤنچے صحیح نھوئیں ، تحقیق ناتون تینچو اعتبار انی اشتہار کروچے ہمیشہ نقصان چو کس سبب زاتا سوائے فائدہ کائیں زانائیں۔ درگاہ چو چکر: بعض عقیدت مند مانشے درگاہ کڑے وتات یا عرس کرتات ، مرادو مانگتات تری تینچے اعمال چی بنیاد اوپر امیں تینچی مخالفت کرتاؤں انی بجا طورار ہیجین ورؤنچی کوششو کرتاؤں مگر چند ورسا فوڑے اطراف بتر واقع ایک درگاہ بابت جیتاں مشہور زالے کہ تینگا آنگات اسلے شیطان بھائیر ایتا انی جن ، بھوت پریت دھاؤن وتا تری امچے گاواں ٹکون عام توم مانشے دھڑا دھڑ ٹیمپو انی بس بھرون رات دیس تینگا وسو لاگلے ترین لاگلے، وڑلی وڑلی ذمہ دار قسما چی مانشے کوں تینگا وسوچے پلون کمزور عقیدہ چی مانسا سند ملی انی درگاہ اوپر طواف کروچا سبب ہجوم بڑھتے گیلو ، ہیجے نتیجہ بتر تنقید کرتلے بد عقیدہ گروپا معتبر مانسا انی ادارہ خلاف ایک وڑلو ہتھیار ملو۔ پوٹاتلے وست کاڑوچے : اسپرین کس بھلی فوڑے امچے بچپنات ’’ اینکٹا ‘‘ بلون بیلی چو ایک کالانچو وھتو ، تیزو دعویٰ وھتو کہ جادو کروچا سبب پوٹات گھاٹلے وست کیٹلی ورشے گزرلانؤ تو ادروچے وست دیون پوٹا تلان کاڑو سکتا ، مانشے تیکاک اپوتے وھتے ، تو فالے سکنات ایؤن پوٹا تلے جادوا چے وست کاڑو چاہتلے مانسا ایک قسما چے پانا چو رس پیؤں گھالون وڑلو وقت وتات بیسؤتو وھتو ، تیجے مگ تیکاک زبردست اودر زاتی وھتی انی پوٹا تلان گھٹ گھٹ خانڈکی بھائیر ایتی وھتی ، تیکا کس تو کیلا خانڈکی ، ماسا خانڈکی یا دوسری کائیں غذا چی شکل بتر جادو کیلے وست ایتاں بھائیر ائیلے بلون سانگتو وھتو۔ چونکہ اودر زاؤن پوٹ صاف زاتے وھتے ، پوٹا تلے پت صفرا (Acidity) کم زاؤن مانساک جیوا ذرا راحت محسوس زاتی وھتی انی گرمی چو پوٹا درد کم پڑتو وھتو ترین مانسا یقین زاتو وھتو کہ واقعی پوٹا تلے وست پڑون وسوچان نکے زالے۔ پگنا بتر وست: بجی ایک وقت اسلو ائیلو کہ پوٹا اوپر پگنے دھرون عملیات چی طاقتین پوٹات اسلے جادوئی وست پگنات کاڑتا بللو ایک مانوس گاوانت مشہور زالو ، گاؤں پرگاؤں ہر کڑے تیزو ڈیماند زور زالو ، پوٹا تلان جادوا چے وست کاڑو چاہتلے مانسا تو میتے پرین وڑگو گھالون پوٹا بیمبے اوپر وڑلے پگنے دھرون فانگرے خانڈو ڈھاپون تیجے بگلا سورہ یس انی قل وغیرہ پڑھو لاؤتو وھتو انی عملیات شروع کرتو وھتو ، ذرا وقتین پگنا بتر گھانی پڑلی ماسا خانڈکی انی غلیظ مواد کاڑون داخڑتو وھتو ، غالباً ایٹلی ’’شہرت ، دولت انی عزت‘‘ بجی کونتیوں کویا ازون سر ملی نائیں ، ایتاں کوں تے مانسا چو سلسلہ جاری اشے مگر فوڑلی شہرت انی عزت باقی رہالی نائیں ، ایتاں زیادہ کرون پرگاوانت کس تیجے کام سالتا بلوچی خبر اشے۔ زمینے تلان تعویذو : پوٹا تلان پگنات وست کاڑوچو سلسلہ ذرا ٹھنڈا پڑلو ترین گاوانت بجی ایک نوؤ کویا ماتو اخلو ، پگنات وست کاڑتلو مانوس کم از کم پڑھلو شیکلو انی با اخلاق وھتو لیکن ہو نوؤ کویا ایک جاہل مطلق انی ’’شادی خان‘‘ بھائیر پڑلو ، مھیلیا اوپر مھیلیو انی ابولیا چو پسؤلو زاؤنچے باوجود گھرات جادو ٹونا کرون دفن کیلی چیزو عملیات انی مؤکل ذریعان خندون کاڑتا بلون مانشے ہاتھوں ہاتھ گھیٹلے ، کونا چی واخوڑیات ، کونا چے آنگنات ، کونا چے پوڑسات ’’دفن‘‘ اسلی پورنی تعویذو ، ٹکٹا خانڈکی ، کیس ، ناخے انی مولے وغیرہ تو خندون کاڑتو وھتو انی ہیں کام اردی راتی کرتو وھتو حالانکہ ہیں سفلی علم انی نظر بندی چے کام بلون مانسا بھلی دکن ولخو پڑلے ، زاؤنچے باوجود سایانت انی گاؤں پرگاوانت تیجی آمد و رفت انی ’’کام‘‘ کروچو سلسلہ بدستور جاری رھالو ، تو کئی ایک مھیلیو کیلو ، کئی معاملات بدنام زالو ، کئی گھرانات فتنہ و فساد چو سبب زالوانی نکے پرین تامڑے کمؤلو بلون مشہور اشے۔ (’’نوؤ کویا نؤے دعوے۔۔۔۔۔۔۔‘‘ آئندہ قسط ملاحظہ کرا۔۔۔)