امچے گاوانت زکوۃچو ہنگامہ - 10

09:20AM Fri 8 Jan, 2010

گاویں حالات انی امچے مسائل اوپر اصلاحی نقطہ نظرین امچے مشہور و معروف قلمکار ڈاکٹر محمد حنیف شباب صاحبانچو ہو مضمون بھٹکلیس ڈاٹ کام چے ''پنچاد ائیکو سرکی '' کالم اوپر پیش خدمت اشے ، اپلے احساسات و تاثرات خال دیلّے ای میل ایڈریس ور فیٹؤنچے ۔ ڈاکٹر محمد حنیف شباب امچے گاوانت زکوٰۃ چو ہنگامہ دھاوی قسط   قارئین محترم۔۔۔ ہیں موضوع اوپرمضامین چو سلسلہ شاید تمکا طویل محسوس زاؤن رہائیت ، لیکن موضوع چی اہمیت انی تیجی وسعت چے اپون قائل زاؤن رہاتلے بلون ماکا امید اشے ، ماکا ہو کوں یقین اشے کہ ہیں مضامین با ذوق قارئین سبب بے فائدہ ہر گز زاؤنچے نائیں ، مزید دون تین اقساط بتر بقیہ زاپنی سمیٹوچی کوشش کرتے انشاءاللہ ہو سلسلہ ختم کرتلو ، امید اشے کہ اپلی دلچسپی برقرار رہاتلی انی مفید زاپنان ضرور استفادہ کرتلے ۔ دانشوران ملت چو احساس اشے کہ زکوٰۃ چی وصولی انی تقسیم صحیح نہج اوپر زاناتون رہاؤنچان امچے بیشتر مسائل حل زاؤں سکلے نائیں انی خاص کرون امچی معاشی پسماندگی دور زاؤں سکلی نائیں ۔ فوری ضرورتو : ڈاکٹررحمت اللہ تجزیہ کرتے سانگتات کہ ''مصارف زکوٰۃ بتر صدقات چی روح چو لحاظ کم کس دھرؤن وتا ، زکوٰۃ چی بیشتر رقم ضرورت منداں چی اسلی فوری ضروریات اوپر خرچ زاتا جو کہ یا تری براہ راست معاشی زندگی سری یا طویل مدتی معاشی ترقی واستحکام سری تعلق دھروے نائیں ، چار پانچ وڑلے وڑلے ادارے جیکون اجتماعی نظم زکوٰۃ چو اہتمام کرتات ، تینچو جائزہ گھیٹلان ہیں واضح زاتا کہ تعلیم انی طب (علاج و معالجہ) چی مد بتر کثیر رقم خرچ کرون وتا ، ہیچیت دون رائے نائیں کہ قوماچی تعلیمی ترقی ملتے چی زبوں حالی چو ایک موثر علاج اشے ، لیکن ہو ایک تاخیر سری نتیجہ ظاہر کرتلو عمل اشے ، ہوعمل خواندگی چی شرح بڑھونچات معاون و مددگار زاتلو ، دوسرے طلبہ اسلی تعلیم اوپر ہو خرچ تینکاک خود روزگار چے قابل کرون تنچے معاشی استحکام چو ذریعہ زاتلو ، لیکن (ہو طریقہ) ہیں پڑھلّے شیکھلّے نوجواناں چی بے روزگاری تینچی صلاحیتاں اوپر سوالیہ نشان (کوں) لاؤتا'' (زکوٰۃ کا اجتماعی نظم ، سہ روزہ دعوت ، خاص نمبر) دورِ نبوی بتر نظم زکوٰۃ : زکوٰۃ چی وصولی سبب امچے گروے نبی صلی اللہ علیہ وسلم خود ایک باقاعدہ نظم کیلے وہتے ، عاملین صدقات (صدقات وصول کرتلے) ، کاتبین صدقات (شعبہ حساب و کتاب چے ذمہ دار) ، خارصین (فل انی فصل چی پیداوار چو تخمینہ لاؤتلے) انی مویشی یا پالتو جانوراں چی محصول حاصل کرتلے عمّال علی الحمیٰ ، ہیں تمام کاما سبب حضور صلی اللہ علیہ وسلم وڑلے اکابر ، اعلیٰ صلاحیتاں چے مالک ، امانت دار انی ذمہ داری چو احساس دھرؤتلے صحابہ کرام چو انتخاب فرمؤلے وہتے ، مختلف قبیلہ والاں کڑے تینچی نفسیات ولختلے انی مزاج شناس عاملین سری تنگا چے مقامی مانسا کوں بطور معاون مقرر کیلے ، تینکاک باقاعدہ پروانۂ تقرری (Appointment Letter) دیون وتو وہتو انی ہینچو مشاہرہ یا تنخواہ کوں خود حضور صلی اللہ علیہ وسلم مقرر کرتے وہتے انی تینچو محاسبہ کوں خود کرتے وہتے ۔ اموی انی عباسی دور : جناب ایچ عبد الرقیب ''کتا ب الاموال'' چے حوالان رقمطراز واٹیت کہ ''حضرت عمر بن عبد العزیز رحمۃ اللہ علیہ چے دور بتر مصر چے گورنر تینکاک برؤلے کہ صدقہ و زکوٰۃ چی رقم گھینتلو تنگا کونیوں موجود نائیں ، ایتاں تی رقم کا کروکاز؟ عمر بن عبد العزیز رحمۃ اللہ علیہ جواب دیلے کہ غلاماں خرید کرون آزاد کرا ، شاہراہ (ہائی ویز) اوپر مسافراں سبب آرام گاہیں (سرائے) تعمیر کرا انی اسلے نوجوان امولے انی ابولیانچی مالی امداد کرا جیکونا چو نکاح زالو نائیں ، ابن کثیرحمۃ اللہ علیہ برؤلاہا کہ خلیفہ ایک مانسا خاص ہیں کاما سبب مقرر کیلے وہتے جیکون شہرا چی گلیات روزانہ ہو اعلان کرتو وہتو کہ کھیں واٹیت تی مانشے جیکون مقروض واٹیت انی قرض ادا کرو سکے نائیت ، کھیں واٹیت تی مانشے جیکون نکاح کرو چاہتات ، کھیں واٹیت محتاج و حاجت مند انی کھیں واٹیت یتیم و بے سہارا؟ انی ہو معاملہ اسپرین چالتے رہا لو کہ معاشرہ بتر تمام تر مانشے مالدار زالے انی غربت و افلاس چو نام و نشان باقی رہالو نائیں ۔'' نظام خلافت بدلّو : موصوف مزید برؤتات کہ ''خلفائے راشدین مگ اموی دور بترنظام خلافت بدلّو انی حکام ظلم و تشدد اوپر اترلے ، تیتاں بعض مانسا ہو خیال آئیلو کہ اسلی مانسا ہاتھات زکوٰۃ کیشی دیؤنچے انی تینکاک زکوٰتے چو امین کیشی ولخو چے؟ لیکن تمام صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین ہو کچ فیصلہ کیلے کہ زکوٰۃ تنچے (خلیفۂ وقت) کڑے کچ دیونکاز ، خود تمیں کس خرچ (تقسیم) کرا بلون کونیوں سانگلنائیت ، حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہ کڑے ایک مانوس پوسلو کہ ایتاں زکوٰۃ کونادیونکاز؟ جواب دیلے کہ وقتا چے حاکما کڑے دیونکاز ، تو مانوس بلّو تئیں زکوٰۃ چی رقم اپلے پوشاک انی عطرا (خوشبو) اوپر خرچ کرتات ، جواب دیلے ، اگرچی ایشی کرتات ترین کوں ، تیں (زکوٰۃ) تنکا کچ دیسا ، کھیکا کا پوسلان زکوٰۃ چو معاملہ بغیر نظام چے قائم رہاؤں کچ سکے نائیں ۔'' ساتویں صدی انی تاتاری : جناب ایچ عبد الرقیب فوڑے برؤتات کہ :''واقعہ ہو اشے کہ صدر اول ٹکون آخر عہد عباسیہ سر ہو نظام بلا استثناء قائم رہالو ، لیکن ساتویں صدی ہجری بتر تاتاریاں چو سیلاب تمام اسلامی ممالک بتر امڈون آئیلو انی نظام خلافت معدوم زالو ، ترین سوال پیدا زالو کہ ایتاں کا کرو کاز؟ فقہائے حنفیہ چے فتاویٰ ہیں کچ یا ہیجے مگلے دور بتر برؤن گیلے ، تیتاں پہلا پہلی ہیں زاپنا چی تخم ریزی کرون گیلی کہ زکوٰۃ خود خرچ کروکاز ، کھیکا کا پوسلان تیں غیر مسلم حاکماک دیؤں زانائیں ، مگر تیجے سری فقہاء ہیں زاپنار کوں زور دیلے کہ جے کھیں اسلامی حکومت قائم رہالی نائیں ، انی فوری اعادہ (دوبارہ قائم ) کروچے ممکن نائیں تری تنگا چے مسلماناں سبب ضروری اشے کہ تیں اسلامی نظام زندگی قائم دھرؤنچا سبب کونتوں اہل مسلماناک اپلو امیر مقرر کرو کاز ، ( یعنی ہو نظام) معدوم زاؤں نجے ، جیشی جیشی زمانہ گزرتے گیلو مسلماناں بتر ہی غلط فہمی یقین چی صورت اختیار کرتے گیلی کہ جیکونتے ملکات اسلامی حکومت نائیں ، تنگا اجتماعی نظم زکوٰۃ انی بیت المال چو قیام ناممکن اشے ۔'' (زکوٰۃ کا اجتماعی نظم ، سہ روزہ دعوت ۱۳،۱۴) (کا بیت المال قائم کرو سبب اسلامی حکومت ضروری اشے؟.....آئندہ قسط بتر)