1-پنچاد ائیکو سرکی . . . . امچو معاشرہ انی بڑھتی برائیو

06:40AM Sat 1 Nov, 2008

از : ڈاکٹر محمد حنیف شباب گاویں حالات انی امچے مسائل اوپر اصلاحی نقطہ نظرین امچے مشہور و معروف قلمکار ڈاکٹر محمد حنیف شباب صاحبانچو ہو مضمون بھٹکلیس ڈاٹ کام چے ''پنچاد ائیکو سرکی '' کالم اوپر پیش خدمت اشے ، اپلے احساسات و تاثرات خال دیلّے ای میل ایڈریس ور فیٹؤنچے ۔ امچو معاشرہ انی بڑھتی برائیو پہلی قسط الحمدللہ امچے گاؤں بظاہر اسلامی معاشرہ چی ایک جیتی جاگتی تصویر نظر ایتا ۔ فی الحقیقت کوں دوسرے گاؤں ، سوسائٹی انی دوسرے مسلم معاشرہ پوسون امچے گاؤں لاکھ درجہ بہتر اشے ۔ نیکیاں چو فروغ انی برائیانچی روک تھام قابل قدر انی احسن طریقا اوپر چالتے اشے لیکن جے کون حالات اوپر نظر دھرؤتات ، آز امچے معاشرہ چی بگڑتی اندرونی صورتحال پلؤن یقیناً تینچے دل رڑتے اشے ۔ جیکونتی تیزرفتاری سری امچو معاشرہ تنزّلی انی تباہی ہیاری وتے اشے تے پلؤن روح تھرتھرتا ۔ ہیں رڑنے موجے ایکلا چے رڑنے نھوئیں بلکہ بقول علامہ اقبال میرا رونا نہیں رونا ہے یہ سارے گلستاں کا چمن میں ہر طرف بکھری پڑی ہے داستاں میری آز گانویں حالات ایشی اشے کہ ہر دردمند دل افسردہ انی ہر عبرت دھرؤتلے ڈولے نمناک اشے ۔ سماج انی معاشرہ چو ہر خیرخواہ فکر مند انی نالاں واٹے کہ اخلاقی تباہی چو سیلاب ایک کوں گھر محفوظ سوڑلاّ پرین داخڑنائیں ، الا ماشاءاللہ ۔ جبکہ عوام انی خواص چو ایک وڑلو طبقہ بے وقوفانچی جنتیت رہالاّ پرین وڑلی خوش فہمی بتر مبتلا واٹے کہ امچے پوسون نکّے مسلمان انی صالح معاشرہ سودلان میلوچے نائیں ۔ جیتاں گانوات ترقی نھوتی : اسلی حالتیت امچے معاشرہ بتر پھلتے پھولتے اسلّی چند عام مگر ہلاکت خیز برائیاں چو جائزہ سنجیدگی سری گھینوچے ہیاں سبب ضروری اشے کہ ہیچے اوپر اگر ایتاں کوں روک لاگلی نائیں ترین ہو روگ خدانخواستہ ایٹلو خطرنا ک روپ اختیار کرتلو کہ بیجی امچی فلاح انی اصلاح چی تمام کوششو انی جدوجہد بے نتیجہ زاتلی ۔ امچی مایہءناز ثقافت انی شاندار دینی و ملّی شناخت محض ایک شیؤنو زاؤن رہاتلی ۔ فوڑے امچے گاؤں جیتاں ترقی یافتہ نھوتے تیتاں کوں (بلکہ تیتاں کس) امچو معاشرہ بھلّی کس نکّو وھتو ۔ تیں حالات بتر امچے معاشرات کائیں برائیو نھوتی بلوچے کوں صحیح نھوئیں ۔ بھلّی سا اخلاقی انی سماجی برائیو وھتی مگر تیجی شدت بھلّی کم وھتی انی اہم ترین زاپنے کا بلاّن اسلی برائیاں بتر ملوث مانسا چو سماج بتر کائیں مقام رھاتو نھوتو ۔ تیکا مانشے چھی تھو کرتے وھتے ۔ کونیوں تیکا بگلا کرو تیار زاتے نھوتے ۔ برائیاں بترملوث امولو زاؤو یا ابولی اپلی نظریت اپون خجل رہاؤنچار مجبور زاتے وھتے انی کھلے عام منکرات انی حرام کام انجام دیؤنچی تری کونا کوں جراءت زاتی نھوتی ۔ گاؤں جیتاں ترقی کیلے: امچے گانوات جیتاں ہر اعتباران ترقی عام زالی تری پورنی چمنیو ،دیوے انی لاٹن وسون بلفے انی ٹیوب لائٹو آئیلی ۔ گھراتلی کوڑیو انی بڈارے تقسیم زاؤن تنہا فلیٹس عام زالے ۔ کسکٹ انی ٹٹّی وسون ڈرائینگ روم ، لیونگ روم انی ہال آئیلے ۔ تنگ انی اندیو ناتلّی واخوڑیو وسون ماسٹر بیڈروم انی اٹیچ باتھ رومس آئیلے ۔ تلاوت ا نی ذکر و اذکار چی آواز بند زاؤن ٹی وی چو شور شرابہ عام زالو ۔ پورنی ایک دوسرا سری مضبوطی سرین لاگون اسلّی گھرے انی سایوں سوڑون مانشے وسیع و عریض انی آزاد کالونیاں بتر آباد زالے ۔ نکّڑ انی گلیاں چے موڑ اوپر بے فکر نوجوان گپّے ہانکوچا سبب انی چھیڑخانی کروچا سبب جمع زاؤنچے عام زالے ۔ سوزانا چی نصیحتو انی تربیتی ہدایات غائب زالی انی غیبتو انی فتنہ پروری غالب آئیلی۔ معاشی انقلاب: عام مانسا چی زندگیت معاشی انقلاب اسپرین آئیلو کہ غربت انی فاقہ کشی بلاّن کا بلون مانسا آٹھؤ رھالے نائیں ۔ عام خاؤنچی پیؤنچی چیزو فروخت کرون ، دھاکلی موکلی مزدوری انی حمالی کرون دیس گذران کرتلی مانسا چی تعداد کم سے کم زالی ۔ خوبوز ، اپّو ، پٹّو ، فنس ، کالنگ انی شیّو سائینت گھون ایکتلے انی اپلے خاندانا چے پوٹ پوستلے رھالے نائیں ۔ مھاورا کوے انی واٹے وسون کیِلا حسبین میلو شرو ع زالے ۔ دمڑی ، پاؤنے ، پیسہ ، آنے انی چخر بدلون ڈالر ، ریال انی درہم بتر حساب زاؤں لاگلو ۔ پنچویس ، پنّاس انی شیں دون شیں چے ٹھاوار پیٹی انی کھوکا چی بھاس عام زالی ۔ تنا چی ، مڑلا چی انی واشا چے نیؤ آر۔سی ۔سی۔ انی خالص ماتئے چی زمین کڑپہ ، ٹائلس ، ماربل انی گرینائٹ بتر تبدیل زالی ۔ ساوکار انی غریب چے الفاظ بے معنے زالے ۔ پرنا مرنا وقتار گیس لائٹ (پیٹرومیکس) چے ٹھاوار جنریٹر انی چارجنگ لائٹو آئیلی ۔ مڑلا چے منڈپ ، ساڑیو انی رنگین کاغذا چو شنگھار وسون رنگین شامیانے ، پترا چی شیٹو ، تھرماکول چو لائیٹنگ ڈیکوریشن مانسا چی تسکین چو سبب زالو ۔ تعلیمی انقلاب : اسکولے ، کالجو ، دینی مدارس ، مکاتب انی جامعات قائم زالے ترین تعلیمی و دینی انقلاب آئیلو ۔ 1970 سر جے کھیں ابولیو اپلے گھوا ایک کاغذ برؤنچے زالان سائینت پڑھلّی شیکھلّی مانسا چے ہاتھ پائیں دھروچار مجبور وھتی انی میٹرک پاس کیلّی ابولی سودلان میلو چے مشکل وھتے ( بھٹکلے انجمن گرلز ہائی اسکول ٹکون ابولیا چو فرسٹ میٹرک بیچ 1973/1974 بتر فارغ زالّو) تیں ٹھاوار امولے کا ، ابولیو کوں گریجویٹ ، پوسٹ گریجویٹ انی ڈاکٹریٹ کرو لاگلی ۔ پروفیشنل کورسس کامیابی سرین مکمل کرون ڈاکٹرس ، انجینئرس انی صنعتی و تجارتی میدانات چی مہارت حاصل کروچات امولا برابر ابولیو کوں اوبے رھالی ۔ مغربے وقتار جے کونتے گھرات چڈویں حمد و نعت ، درود و سلام انی مختلف دھاکلی دھاکلی دعائیں پڑھو چو آواز ایتو وھتو ، تنگا بابا بلیک شیپ انی ٹوئینکل ٹوئینکل لٹل اسٹار چے نغمے گونجو لاگلے ۔ ماماں انی باپا چو ٹھاؤ ممّی انی ڈیڈی یا موم انی ڈیڈ گھیٹلے ۔ آتا ، ماؤشی انی اجّی وسون آ نٹی ، کزن انی وڑلی امّی آئیلی ۔ معاشرتی انقلاب : مٹّیو انی کالے صاف زالے ۔ اکڑے انی گودے آباد زالے ۔ ماری کٹہ گادے لاپتہ زالے ۔ مذگتیا چے تلے انی سوکا کاٹّے ماضی چو حصہ زالے ۔ بیلا گاڑی ، ہاتھ گاڑی انی سائیکلے وسون رکشہ ، ٹیمپو ، کارے انی موٹر سائیکلے زندگے چی ضرورت زالی ۔ تانبی بسّے ، سمکو ، نگ انی اگبوٹو بند زاؤن لگثرری انی والؤو بسّے ، ٹرین انی پلین چی سواری شروع زالی ۔ سایاں تلی باؤں سوکلی یا خرا ب زالی تری میونسپالٹی چے پانی فراہم زالے ۔ دودھ والی بایا کڑے سولشی انی مانا حسبین دودھ گھینوچے ٹھاوار لیٹرا حسبین دودھا پاکٹو آئیلی ۔ فؤ ، تری انی شیّا برمسلّی چے ٹھاوار برگر ، پزّا انی نوڈلس عام زالے ۔ گانویں تاتی انی کوکڑیا ٹھاوار فارمی تاتی انی بروئلر کوکڑیا چو چلن عام زالو ۔ دینی انقلاب : دینی علوم چے ماہرین چی فراوانی زالی تری ، عرس انی مولود ، فاتحہ انی شیرنی ، ختمے انی کومجان ، راتبو انی اُزبتّیو ، سا اللہ فضلان تقریباً ختم زالے ۔ شرک و بدعت پوسون پاک معاشرہ چی تشکیل سبب الحمدللہ مخلصانہ کوششو تیز زالی ۔ صرف علماء نھوئیں بلکہ عالمات چی ایک قابل ذکر تعداد معاشرہ بتر اصلاحی چہل پہل چی ذمہ داریو ادا کرو لاگلی ۔ ایک ہیاری تبلیغی دورے ، چلّہ انی گشت چو طریقہءکار تری دوسرے ہیاری ہفتہ واری دروس قرآن و حدیث ، تربیتی اجتماع انی دعوتی سرگرمیو تیز زالی ۔ شعبہ ہائے تبلیغ انی نہی عن المنکر کمیٹیو سرگرم عمل زالی ۔ امچو لباس ، رہن سہن ، اٹھنے بیسنے ساوس زاپنان دینی حمیت انی دینی شعور جھلکو لاگلو ۔ لیکن سوال ہو پیدا زاتا کہ آخر ایٹلے سا زاؤنچے باوجود امچے گانوات انی خاص کرون امچے معاشرات سودی لعنت کشی فروغ حاصل کیلی؟ آز کیٹلی حد سر امچی مانشے بلاخوف و تردد ہیچے بتر ملوث واٹیت ؟۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ہیزو ایک جائزہ آئندہ قسط بتر ۔۔۔ انشاء اللہ مضمون نگار چی رائے سری ادارہ متفق رھاؤنچے ضروری ناہی ، (ادارہ)